[Sca-cooks] Bukenade?

Johnna Holloway johnnae at mac.com
Wed Jul 8 05:10:14 PDT 2009

I checked the Concordance of English Recipes. We indexed 17 versions
dating from
the 13th-15th centuries, including versions with kid, veal, and chicken.
So there could be a number of variations just based on these recipes.
Here's three more versions as found in Two fifteenth-century
cookery-books Edited by
Thomas Austin. Online at http://quod.lib.umich.edu/c/cme/

from the HARLEIAN MS. 4016, ab. 1450 A.D.

Buknade.
¶ Take veel, keed, or hen, and boyle hem in faire water or elles in
good fressh broth, and smyte hem in peces, and pike hem clene; And drawe
the same broth thorgh a streynour, And cast there-to parcelly, Isoppe,
Sauge, Maces and clowes, And lete boyle til þe flessh be ynogh; and then
set hit fro the fire, and aley hit vp with rawe yolkes of eyren, and
caste thereto pouder ginger, and vergeous, & a litel saffron and salte,
and ceson hit vppe and serue it forth.

Auter maner buknade.
¶ Take rawe Almondes, and blanche hem, and grynde hem, and draw hem
thorgh a streynour with fressh broth and wyne into good stiff mylke; And
then take veel, kede, or hen, and parboile hem in fressh broth, and
pike hem clene, and cast him thereto; take Clowes, maces, and herbes,
and lete hem boile ynowe; And then caste a litull Sugur, pouder ginger,
and salt, and serue him forth.

 From the LAUD MS. 553 (BODLEIAN LIBRARY).

Bukenade.?Nym fressh flessh, what it euere be. Seth hit with goud beof,
cast therto mynsed oynons & good spicerie, & lie hit with eyren, & thif
hit forth.

Johnnae